Butlletins de l'Oficina de Seguretat

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

IBSALUT INFORMA

  • 26/11/2020 - Qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360

    Dimarts, dia 1 de desembre, estaran disponibles els qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360 a la secció de carrera professional. El darrer dia del termini per contestar-los és el 31 de gener de 2021.

    Us recordam que aquesta avaluació va dirigida al personal estatutari del Servei de Salut (excepte el personal temporal eventual) i que el període d’avaluació va del 01/05/2018 al 30/04/2019.

  • 13/11/2020 - Pròxims exàmens de concurs oposició per a cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea (FEA)
  • 02/09/2020 - Ajornat l'examen del concurs oposició d’infermeria d’urgències d’atenció primària

    L’examen del concurs oposició per cobrir les places vacants de la categoria d’infermeria d’urgències d’atenció primària no es realitzarà el proper 8 de novembre, tal i com s’ha publicat en diferents mitjans, sinó que, segons les previsions, es trasllada al primer semestre de l’any 2021. Aquest ajornament obeeix a la càrrega assistencial a la qual ha de fer front aquest col·lectiu professional.

    La nova data de l’exercici, així com les seus on es desenvoluparà la prova, es faran públiques a través d'aquesta web.

  • 02/07/2020 - Lletra de desempat per a processos de selecció de borsa única

    El 2 de juliol de 2020, la Comissió de Seguiment de Borsa Única va dur a terme el sorteig per establir la lletra de desempat en la classificació dels nous processos de borses d’ocupació per a la selecció de personal temporal estatutari i de crides: la lletra resultant va ser la A. Aquest criteri de desempat s’aplicarà en els nous processos que es convoquin a partir d’aquesta data.

  • 23/04/2020 - Circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals

    El Servei de Salut ha posat en marxa un circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals. En una primera fase es faran les proves als que actualment estan més exposats al SARS-CoV-2; en una segona fase es faran a la resta. El circuit s’iniciarà a les gerències, que informaran els professionals respectius sobre la realització d’aquestes proves. Abans de fer-les, però, caldrà emplenar un formulari de consentiment informat. L'enllaç a aquest formulari ha estat enviat als professionals del Servei de Salut a través correu electrònic corporatiu correu.ssib.es.

Butlletí nº10 any 2012 - Incidents en la seguretat: phishing

Recentment, a l’entorn del Servei de Salut s’han detectat intents d’atacs informàtics produïts per tal d’obtenir les claus d’identificació i accés dels usuaris als sistemes o als serveis de l’Administració.

La comissió d’aquest tipus d’estafa rep el nom de phishing, però el TERMCAT (el centre encarregat de fixar la terminologia de la llengua catalana) ha aprovat el terme pesca.

 

Per això, aquest nou número del BUTLLETÍ INFORMATIU de l’Oficina de Seguretat de l’Oficina de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions pretén alertar sobre aquesta pràctica per evitar ser víctimes d’aquest tipus de tècnica de suplantació i robatori d’identitat.

 

En què consisteix la pesca?

Pesca és la denominació que rep l’estafa comesa a través de mitjans telemàtics mitjançant la qual s’intenta obtenir informació confidencial de l’usuari (contrasenyes, dades bancàries, etc.) de manera fraudulenta.

L’estafador suplanta la personalitat d’una entitat de confiança o d’un organisme públic perquè el receptor de la comunicació electrònica (aparentment oficial) creï que és veraç i, d’aquesta manera, faciliti les dades privades que l’estafador li sol·licita.

 

Com identificar un intent de pesca?

L’intent més habitual i conegut és un missatge electrònic que simula provenir de l’entitat o l’organisme al qual es pretén suplantar per obtenir les dades de l’usuari.

La sol·licitud de dades se sol justificar per motius de seguretat, manteniment o millora del servei, confirmació de la identitat, etc. CONVÉ DESCONFIAR SEMPRE d’aquest tipus de missatges, que sol·liciten la identificació del destinatari i les seves claus d’accés.

 

Què heu de fer si heu rebut un missatge amb aquestes característiques?

En primer lloc, MAI NO RESPONGUEU a una sol·licitud d’informació personal a través del correu electrònic.

Posau-vos en contacte amb l’entitat o l’organisme en qüestió a través d’altres mitjans (per telèfon, compareixent a les seves oficines o mitjançant el centre d’atenció d’usuaris corresponent) per comunicar la incidència.

En l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears adreçau-vos a l’Oficina de Seguretat de l’Oficina de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions escrivint a l’adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

 

Pensau que heu estat víctima de pesca. Què heu de fer si ja heu comunicat les vostres dades i claus d’accés?

Notificau immediatament la incidència al vostre centre d’atenció a l’usuari o al departament d’informàtica i canviau les dades d’accés i la contrasenya, per evitar tant com sigui possible que arribi a produir-se el frau i l’accés indegut a les dades i als recursos protegits.