Butlletins de l'Oficina de Seguretat

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

IBSALUT INFORMA

  • 26/11/2020 - Qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360

    Dimarts, dia 1 de desembre, estaran disponibles els qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360 a la secció de carrera professional. El darrer dia del termini per contestar-los és el 31 de gener de 2021.

    Us recordam que aquesta avaluació va dirigida al personal estatutari del Servei de Salut (excepte el personal temporal eventual) i que el període d’avaluació va del 01/05/2018 al 30/04/2019.

  • 13/11/2020 - Pròxims exàmens de concurs oposició per a cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea (FEA)
  • 02/09/2020 - Ajornat l'examen del concurs oposició d’infermeria d’urgències d’atenció primària

    L’examen del concurs oposició per cobrir les places vacants de la categoria d’infermeria d’urgències d’atenció primària no es realitzarà el proper 8 de novembre, tal i com s’ha publicat en diferents mitjans, sinó que, segons les previsions, es trasllada al primer semestre de l’any 2021. Aquest ajornament obeeix a la càrrega assistencial a la qual ha de fer front aquest col·lectiu professional.

    La nova data de l’exercici, així com les seus on es desenvoluparà la prova, es faran públiques a través d'aquesta web.

  • 02/07/2020 - Lletra de desempat per a processos de selecció de borsa única

    El 2 de juliol de 2020, la Comissió de Seguiment de Borsa Única va dur a terme el sorteig per establir la lletra de desempat en la classificació dels nous processos de borses d’ocupació per a la selecció de personal temporal estatutari i de crides: la lletra resultant va ser la A. Aquest criteri de desempat s’aplicarà en els nous processos que es convoquin a partir d’aquesta data.

  • 23/04/2020 - Circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals

    El Servei de Salut ha posat en marxa un circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals. En una primera fase es faran les proves als que actualment estan més exposats al SARS-CoV-2; en una segona fase es faran a la resta. El circuit s’iniciarà a les gerències, que informaran els professionals respectius sobre la realització d’aquestes proves. Abans de fer-les, però, caldrà emplenar un formulari de consentiment informat. L'enllaç a aquest formulari ha estat enviat als professionals del Servei de Salut a través correu electrònic corporatiu correu.ssib.es.

Butlletí nº9 any 2012 - Pla de sensibilització i conscienciació per a 2012

Independentment de les mesures tecnològiques que la majoria de les organitzacions apliquen, el comportament humà és un dels pilars en què se sosté la seguretat de la informació.

Els professionals necessiten utilitzar la informació i els sistemes que la gestionen per dur a terme la seva feina diària. Tanmateix, moltes vegades hi desatenen la seguretat, tant perquè suposa afegir-hi controls que alenteixen les tasques com per desconeixement dels riscs que suposa el tractament de la informació.

Així mateix, la informatització dels centres sanitaris i la posada en marxa de projectes com el de la història clínica digital del sistema nacional han de redundar en benefici de millorar la qualitat assistencial, ja que posen a disposició dels professionals sanitaris un gran volum d’informació amb què puguin prestar una assistència de més qualitat. No obstant això, sense cap dubte aquesta dispersió de la informació augmenta els riscs i la possibilitat que es produeixin incidents en la seguretat.

És igualment important destacar les obligacions emanades del nostre marc normatiu pel que fa a l’obligació que tots els professionals rebin formació, especialment la que determinen la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat.

 

El Servei de Salut n’és conscient i per això ha encarregat a l’Oficina de Seguretat de l’Oficina de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions que dissenyi i implementi un pla de sensibilització i conscienciació dels professionals del Servei de Salut.

En què consisteix el pla de sensibilització? 

En breu, a cada una de les gerències s’impartiran sessions de formació i sensibilització. A grans trets, consistiran en el següent:

  • Sessió de sensibilització sobre la seguretat de la informació, adreçada a tots els professionals de les gerències.
  • Sessions específiques sobre protocols relatius a la seguretat de la informació i la protecció de dades de caràcter personal.
  • Sessió sobre les mesures de seguretat previstes per l’Esquema Nacional de Seguretat.

 

És important assistir a aquestes sessions? 

Com ja hem esmentat en butlletins anteriors, LA SEGURETAT ÉS COSA DE TOTHOM, per la qual cosa us convé assistir a les sessions que us afectin, a fi que cada dia continueu augmentant la vostra formació i conscienciació sobre aquestes matèries.

 

Quan s’aplicarà el pla de sensibilització a la vostra gerència? 

El pla de sensibilització s’aplicarà en breu a cada una de les gerències. Per obtenir informació més concreta sobre quan s’impartiran les sessions a la vostra gerència, adreçau-vos al vostre departament de formació o a l’Oficina de Seguretat escrivint a l’adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.