Butlletins de l'Oficina de Seguretat

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

IBSALUT INFORMA

  • 26/11/2020 - Qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360

    Dimarts, dia 1 de desembre, estaran disponibles els qüestionaris per a l’avaluació de l’acompliment per mitjà de FEEDBACK 360 a la secció de carrera professional. El darrer dia del termini per contestar-los és el 31 de gener de 2021.

    Us recordam que aquesta avaluació va dirigida al personal estatutari del Servei de Salut (excepte el personal temporal eventual) i que el període d’avaluació va del 01/05/2018 al 30/04/2019.

  • 13/11/2020 - Pròxims exàmens de concurs oposició per a cobrir places vacants de diverses categories de facultatiu/facultativa especialista d'àrea (FEA)
  • 02/09/2020 - Ajornat l'examen del concurs oposició d’infermeria d’urgències d’atenció primària

    L’examen del concurs oposició per cobrir les places vacants de la categoria d’infermeria d’urgències d’atenció primària no es realitzarà el proper 8 de novembre, tal i com s’ha publicat en diferents mitjans, sinó que, segons les previsions, es trasllada al primer semestre de l’any 2021. Aquest ajornament obeeix a la càrrega assistencial a la qual ha de fer front aquest col·lectiu professional.

    La nova data de l’exercici, així com les seus on es desenvoluparà la prova, es faran públiques a través d'aquesta web.

  • 02/07/2020 - Lletra de desempat per a processos de selecció de borsa única

    El 2 de juliol de 2020, la Comissió de Seguiment de Borsa Única va dur a terme el sorteig per establir la lletra de desempat en la classificació dels nous processos de borses d’ocupació per a la selecció de personal temporal estatutari i de crides: la lletra resultant va ser la A. Aquest criteri de desempat s’aplicarà en els nous processos que es convoquin a partir d’aquesta data.

  • 23/04/2020 - Circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals

    El Servei de Salut ha posat en marxa un circuit per al cribratge i el diagnòstic de la COVID-19 dirigit a tots els seus professionals. En una primera fase es faran les proves als que actualment estan més exposats al SARS-CoV-2; en una segona fase es faran a la resta. El circuit s’iniciarà a les gerències, que informaran els professionals respectius sobre la realització d’aquestes proves. Abans de fer-les, però, caldrà emplenar un formulari de consentiment informat. L'enllaç a aquest formulari ha estat enviat als professionals del Servei de Salut a través correu electrònic corporatiu correu.ssib.es.

Butlletí n.º 43 - any 2015 - Lloc de treball adesat

Amb motiu de les dates que s’acosten, durant les quals gaudirem d’uns dies de descans fora del lloc de treball, en aquest número del BUTLLETÍ INFORMATIU recordam la importància de mantenir una política d’escriptoris nets o adesats.

 

Ja sigui per experiència pròpia o propera, és probable que a la majoria ens resultin familiars els escenaris en què de mica en mica s’acumulen papers damunt la taula, o col•leccions de memòries USB, CD o DVD, per posar uns exemples, que envaeixen l’escriptori de treball i comparteixen espai amb els clàssics pòstits amb contrasenyes.

Tenint en compte això que hem dit, es pot deduir quins són els riscs que convé minimitzar o evitar al lloc de treball, relatius als aspectes següents:

  • Accés no autoritzat a suports o informació amb dades personals i/o corporativa:
    • pòstits amb contrasenyes
    • documentació confidencial en paper
    • suports extraïbles (CD, DVD, memòria USB...)
    • equips sense bloquejar
  • Accés físic a llocs no autoritzats
    • claus oblidades a la taula
    • targetes d’accés sense custòdia
  • Integritat i disponibilitat de la informació
    • líquids, amb possibles danys en cas de vessament damunt paper o equips electrònics
    • desordre, amb possibles pèrdues o traspaperats

A continuació oferim una llista de recomanacions orientades a mantenir sempre un espai de treball net i ordenat:

  • Per motius de confidencialitat, tots els equips s’han de poder bloquejar amb contrasenya, i el bloqueig ha de ser automàtic en cas d’inactivitat.
  • No s’han d’escriure contrasenyes en pòstits, notes, quaderns o altres documents físics que estiguin a la vista o que no estiguin tancats amb pany i clau. Tampoc no s’han d’emmagatzemar en un document de text a l’equip. En lloc de fer això, si el nombre de contrasenyes és petit s’han de memoritzar i si és gran es poden utilitzar repositoris segurs de contrasenyes, que són aplicacions informàtiques dissenyades especialment amb aquesta funció.
  • Tota la informació del Servei de Salut que figuri en suports físics (paper) o electrònics (CD, DVD, memòria USB...) s’ha de protegir degudament de qualsevol accés no autoritzat.

Per això és important no deixar aquests suports a l’abast i a la vista de qualsevol persona, sobretot en absència del lloc de treball. S’han de desar dins armaris, calaixos o llocs similars dotats d’algun tipus de mecanisme de tancament, i sempre de manera ordenada o arxivada:

  • S’han de dur damunt els objectes com ara claus o targetes que permetin accedir a determinats espais o ubicacions, o a armaris o arxivadors, o bé s’han de guardar dins armaris de custòdia de claus.
  • S’ha d’evitar deixar líquids o altres elements que puguin fer malbé l’equipament informàtic o espanyar documents en paper si s’hi vessen o si poden provocar un accident.
  • Finalment, és important incorporar al temps diari de feina uns moments dedicats a ordenar l’espai, mantenir neta i adesada la taula, guardar els suports o papers de treball abans d’acabar la jornada laboral o abans d’absències prolongades (dies festius, vacances...).

 

Pot ampliar aquestes recomanacions consultant el Codi de bones pràctiques del Servei de Salut en l’ús dels sistemes d’informació i en el tractament de les dades de caràcter personal.

 

En el web de l’Institut Nacional de Ciberseguretat podeu trobar així mateix material informatiu i didàctic sobre la seguretat al lloc de treball.

I per a qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte amb l’Oficina de Seguretat de l’OTIC (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).

 

Aprofitam l’avinentesa per desitjar-vos bones festes

Logo OTIC