Notícies

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

L'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera posa en marxa consultes de cardiologia d'alta resolució a l'Hospital de Formentera

A partir del 20 d'abril, cardiòlegs de l'Hospital Can Misses

 

es desplaçaran a l'Hospital de Formentera dues vegades al mes

 

 

El nombre de consultes d'alta resolució del Servei de Cardiologia de Can Misses

 

va augmentar gairebé un cent cinquanta per cent el 2012, cosa que va reduir un 26,8% el nombre

 

de pacients de la llista d'espera i un 34,61% la mitjana de temps de demora

 

imagen

L'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera ha posat en marxa a l'Hospital de Formentera el model de consulta d'alta resolució del Servei de Cardiologia de de l'Hospital Can Misses. Inicialment amb una freqüència quinzenal, cardiòlegs de Can Misses es desplaçaran a partir del 20 d'abril al Formentera per oferir la consulta d'alta resolució. Aquest tipus de consulta inclou en un mateix acte assistencial les exploracions necessàries per al diagnòstic i el tractament, cosa que suposa reduir el nombre de visites dels pacients i evita les demores de les proves i de les cites per a consultes posteriors. L'objectiu principal és agilitar la resposta que es dóna als pacients i dur a terme en un mateix dia la visita especialitzada i les exploracions complementàries, fonamentalment ecocardiogrames i proves d'esforç. D'aquesta manera, els pacients de Formentera es beneficiaran d'un tipus consulta que farà disminuir els contactes entre els pacients i l'hospital, que possiblement evitarà els ingressos hospitalaris i que, a més, reduirà la llista d'espera i la mitjana de temps de demora.

 

 

El Servei de Cardiologia de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera va impulsar aquest model de consulta l'any 2012, que va augmentar de manera significativa amb relació a 2011: aleshores les consultes d'alta resolució del Servei de Cardiologia varen suposar el 16,45 % del total de les primeres visites, però l'any 2012 aquesta modalitat de consulta va augmentar un 148,87 %, la qual cosa el va situar en el 40,94 % del total de les primeres visites. Això va suposar una reducció del 26,8 % en el nombre de pacients de la llista d'espera i la disminució de la mitjana de temps de demora en un 34,61 %.