Butlletins de l'Oficina de Seguretat

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

IBSALUT INFORMA: NOVETATS PER A PROFESSIONALS

  • 22/09/2022 - Publicació de FAQs sobre agressions a professionals

    S'ha publicat en aquesta web una guia d'orientació jurídica per a aclarir els dubtes més freqüents sobre com actuar en cas d'agressions a professionals de l'àmbit sanitari públic per part d'usuaris i/o familiars.

  • 14/09/2022 - Núm.8 - REVISTA IBSALUT INFORMA

    Ja està disponible el número 8 de la revista IB-SALUT informa de setembre 2022, un mitjà amb informació d’interès per al personal del Servei de Salut.

  • 11/11/2021 - Lletra de desempat per a nous processos de la borsa única

    El 10 de novembre de 2021, la Comissió de Seguiment de Borsa Única va dur a terme el sorteig per establir la lletra de desempat en la classificació dels nous processos de borses d’ocupació per a la selecció de personal temporal estatutari i de crides: la lletra resultant va ser la Ñ.

    Aquest criteri de desempat s’aplicarà en els nous processos que es convoquin a partir d’aquesta data.

  • 28/04/2021 - AVÍS IMPORTANT PER ALS CANDIDATS DE NOUS PROCESSOS SELECTIUS DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

    En la propera convocatòria i en endavant, per participar en els processos selectius de concurs oposició del Servei de Salut de les Illes Balears haureu de fer la inscripció electrònica.

    Per això, és imprescindible que disposeu del Certificat digital de persona física i de l'aplicació de Signatura electrònica.

    Des de la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals us recomanam que consulteu aquesta guia per saber com fer-ho.

  • 11/03/2021 - Notificació i Registre d'Agressions (NIRA) als professionals

    Disponible per a tots els professionals del Servei de Salut l’aplicació informàtica NIRA, per facilitar el registre, la investigació i l’anàlisi de les agressions d’usuaris a professionals

Butlletí núm.85 - Sessió «I… si fossin les teves dades?»

  • Tractes les dades i els sistemes d'informació com t'agradaria que els tractassin els companys que tenen accés a les teves dades, a les dels teus familiars i/o gent propera?
  • T'agradaria que les teves dades no estiguessin disponibles quan necessitessis assistències?
  • T'agradaria que la teva història clínica es publicàs a Internet?,
  • Quines mesures de seguretat tens en compte en el teu lloc de feina?  

 

Aquestes i més preguntes són les que es plantegen en la sessió formativa «I… si fossin les teves dades?» que us presentam per mitjà d'aquest butlletí. La sessió té com a principals objectius els de conscienciar i formar el personal del Servei de Salut en matèria de protecció de dades i de seguretat de la informació, desenvolupant des d'un punt de vista amè i pràctic el Codi de bones pràctiques en tecnologies de la informació i de la comunicació del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

El contingut de la sessió es divideix en els apartats següents:

 

Protecció de dades personals 

Dins aquesta secció es tracten les característiques de la seguretat i de la confidencialitat de la informació, així com dels principis de mínim privilegi i de necessitat de conèixer. 

 

Anàlisi de riscs: el factor humà 

El factor humà és el principal risc a causa de la dificultat de conscienciar i formar en matèria de protecció de dades i seguretat de la informació. 

Per això, en la formació s'enumeren els riscos associats a l'ús dels recursos com el correu electrònic, l'agenda professional, Internet, els dispositius mòbils, els suports extraïbles, les xarxes sense fils, la missatgeria instantània i les xarxes socials. 

 

Gestió de riscs: mesures preventives  

La sessió facilitarà mesures preventives per mitigar els riscs esmentats en l'apartat anterior, com poden ser la creació de contrasenyes robustes, la detecció de correus fraudulents, el bloqueig de la sessió quan ens absentam, així com la conservació sota clau de documents impresos i la seva destrucció de manera segura quan ja han complert la finalitat. 

Aplicar aquestes mesures requereix un esforç mínim per part dels usuaris i suposa minimitzar considerablement els riscs.

 

Pla de continuïtat: mesures correctives 

La principal mesura correctiva, una vegada s'ha detectat una incidència, és comunicar-la al més aviat possible i prestar la col·laboració necessària per resoldre-la.

 

Reflexió final 

Finalment, es planteja una reflexió:  

 

I tu… tractes les dades i els sistemes d'informació com t'agradaria que els tractassin els companys que tenen accés a les teves dades, a les dels teus familiars i/o gent propera

 

Accés al material 

Si no has pogut assistir a la sessió a la teva gerència, no et preocupis. Fes clic en els enllaços següents per accedir a tot el material relacionat:

 

Nom de la sessió : I… si fossin les teves dades?