"Menjar sa és divertit. L’obesitat infantil, no” és el lema de la jornada d’enguany

Dietistes-nutricionistes de Menorca s’han sumat avui a la celebració del XIII Dia Nacional de la Nutrició, que organitza la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica sota el lema “Menjar sa és divertit. L’obesitat infantil, no”. Aquesta edició vol fer ressaltar les preocupants xifres d’obesitat infantil que es donen a Espanya i la necessitat de facilitar l’adquisició d’hàbits alimentaris saludables en el medi escolar i en l’àmbit familiar.

Dietistas-nutricionistas de Menorca se han sumado hoy a la celebración del XIII Día Nacional de la Nutrición, que organiza la Federación Española de Sociedades de Nutrición, Alimentación y Dietética bajo el lema . Esta edición quiere resaltar las preocupantes cifras de obesidad infantil que se dan España y la necesidad de facilitar la adquisición de hábitos alimentarios saludables en el medio escolar y en el ámbito familiar.

Dia Nacional de la Nutrición

Des del Col·legi Oficial de Dietistes i Nutricionistes de les Illes Balears (CODNIB), amb el suport de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (FAPMA) Menorca, s’han organitzat diferents actes durant la jornada d’avui. Durant el matí s’han instal·lat taules informatives a l’Hospital General Mateu Orfila i al Centre de Salut Canal Salat (Ciutadella), on els dietistes-nutricionistes Josep Lluch, Cristina Capó, Catalina Bosch i Margarita Bonet han repartit fullets informatius i han atès els dubtes o les consultes sobre alimentació, nutrició i dietètica, especialment enfocats a prevenir l’obesitat infantil.

El capvespre, a les 18.30 h la dietista-nutricionista Catalina Bosch pronunciarà una conferència a la sala de cultura de “sa Nostra (al carrer de s’Arraval, de Maó) que versarà sobre l’obesitat infantil i les eines que són a l’abast per tractar, contenir i prevenir l’obesitat. Està adreçada a totes les persones interessades a conèixer com cal educar els infants en hàbits alimentaris i d’estil de vida saludables.

Obesitat infantil

Segons l’Estudi de Prevalença de l’Obesitat Infantil a les Illes Balears (EPOIB 2005), el 10 % de la població infantojuvenil presenta excés de pes, mentre que el 9 % pateix obesitat. Tanmateix, l’Enquesta Nacional de Salut 2011-2012 per a la població infantojuvenil (de 2 a 17 anys) situa aquestes xifres en el 26 % quant a l’excés de pes i en el 9 % pel que fa a l’obesitat. És a dir: el 35 % dels infants i joves de les Illes Balears tenen excés de pes, la qual cosa suposa 7 punts per damunt de la mitjana estatal (18,6 % en excés de pes i 9,6 % en obesitat). Centrant-se en la franja d’edat de 6 a 9 anys, el 45 % dels infants d’Espanya tenen excés de pes, tot i que la xifra arriba al 55 % a les llars amb ingressos baixos.