Des de fa unes quantes setmanes, els pacients de la planta de Psiquiatria de l’Hospital General Mateu Orfila tenen a disposició una taula de ping-pong gràcies a la donació del Club Tennis Taula Sant Lluís. El president de l’entitat, Sito Tudurí, acompanyat de tres dels jugadors federats del Club —José Luis Gornés, Toni Tudurí i Helena Vich— varen ser els encarregats d’entregar aquest equipament esportiu al gerent de l’Àrea de Salut de Menorca, Antoni Gómez Arbona, i al cap del Servei de Psiquiatria, el Dr. Antonio Liñana.

La taula formava part del material de competició que l’entitat ha de renovar cada quatre anys i que, en lloc de posar-la en venda com a article de segona mà —com fa habitualment—, ha estat donada a l’Hospital gràcies a una pacient que és usuària habitual del Club. El president explica que, “a part dels socis federats que participen en competicions de ping-pong, el Club està obert a gent de totes les edats que en volen practicar d’una manera lúdica. És habitual, per exemple, veure padrins i néts que hi vénen a jugar una estona. Una de les usuàries ens va comentar que, fa uns anys, l’Hospital també tenia un ping-pong per als pacients i va ser quan ens vàrem plantejar fer aquesta aportació”, afegeix.

Agraït per aquesta col·laboració altruista, el Dr. Liñana comenta que, a part de la funció lúdica, el tennis de taula facilita la convivència i la relació entre els usuaris i també entre els usuaris i el personal de la planta, i a més millora les funcions psicomotrius i de coordinació dels pacients.