Quatre infermeres de l’Hospital General Mateu Orfila han participat en el XXVII Congrés Nacional de l’Associació Espanyola d'Infermeria d'Anestèsia, Reanimació i Teràpia del Dolor (ASEEDAR-TD), que ha tengut lloc a final de la setmana passada a Palma.

Sota el lema “Despertemos ilusiones haciéndonos visibles” ("Despertem il·lusions fent-nos visibles"), durant aquesta trobada de tres dies s'han debatut qüestions relacionades amb l’atenció dels pacients abans, durant i després de l'anestèsia i també les darreres novetats i tècniques sobre teràpia del dolor i l’ús de les noves tecnologies. En el marc del programa acadèmic, Mila Esbert i Anna Camps, infermeres del Servei URPA-Reanimació de l’Hospital, han presentat un pòster sobre la visita preoperatòria a infermeria de pacients quirúrgics, mentre que Raquel Castillo i Montse Mont, del Servei de Sala d'Operacions, han fet una comunicació oral sobre l’actuació d’infermeria davant un cas d’hipertèmia maligna.

Per una altra banda, l’organització del Congrés també ha comptat amb representació menorquina, amb Mònica Planas i Bárbara Duque formant part del Comitè científic i del Comitè Organitzador, respectivament. Les dues professionals s'han encarregat també de gestionar amb l’Ajuntament de Maó, el Consell Insular de Menorca, la Fundació Destí i amb la destil·leria Xoriguer l’aportació de material divulgatiu i de productes de Menorca per repartir entre els tres-cents participants del Congrés, procedents d’hospitals d’arreu de l'estat.

Propera comunicació

Per una altra banda, tres infermeres del Servei de Medicina Intensiva del Mateu Orfila  participaran en la XIX Trobada Internacional d'Investigació en Cures, que tendrà lloc del 17 al 20 de novembre a Conca (Castella - la Manxa). En aquest cas, Natividad Carreras, Núria Febrer i Clara Bendito presentaran un pòster titulat “Análisis del stock del material fungible en una UCI: reorganización y disminución de costes”.