Logo HCIN
×

Avís

JFolder: :files: La ruta no és un directori. Ruta: /mnt/gv0/hcin/images/vivaldi

×

Informació

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/vivaldi

Els usuaris del centre hospitalari poden consultar les seves cites des de qualsevol lloc i a qualsevol hora accedint a un lloc web o via telefònica

El projecte s’ha desenvolupat gràcies a la col·laboració entre les conselleries de Salut i Consum i Innovació, Interior i Justícia

El conseller de salut i consum, Vicenç Thomàs, i la consellera d’Innovació, Interior i Justícia, Pilar Costa, acompanyats del director gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca (HCIN), Federico Álvarez, i del gerent de la Fundació IBIT, Antoni Roig, han presentat el Portal del Pacient de l’HCIN, un projecte tecnològic coordinat per la Fundació IBIT i finançat amb fons del Plan Avanza que s’ha desenvolupat a l’HCIN.

L’objectiu primordial de Portal del Pacient ésapropar l’hospital als seus usuaris, els quals podran accedir a la seva informació des de qualsevol lloc, a qualsevol hora, els 365 dies de l’any.

El Portal del Pacient és una plataforma tecnològica basada en tecnologia open source (de codi lliure), a la qual s’hi pot accedir de dues maneres, a través del web www.hcin.es, clicant al baner anomenat Portal del Pacient; o també via telefònica, marcant el número 971888588.

Poden accedir-hi els 116.000 usuaris de l’HCIN, els quals s’hauran d’identificar amb el nombre de la seva targeta sanitària i el codi pin d’accés –que prèviament hauran de sol·licitar presencialment al Servei d’admissió de l’hospital-, o amb el DNI electrònic o Certificat Digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT). Amb això el Portal del Pacient incorpora totes les garanties de seguretat necessàries, ja que l’accés està protegit amb l’objectiu de respectar la privacitat de la informació de cada usuari.

El conseller de Salut i Consum ha afirmat que “el desenvolupament d’aquesta plataforma tecnològica a l’Hospital Comarcal d’Inca no és una casualitat, sinó fruit de la forta aposta per les noves tecnologies de la informació i la comunicació que es fa tant des de la pròpia Conselleria com del Servei de Salut. El fet de tractar-se d’ un hospital de recent creació que compta amb una infraestructura tecnològica del més avançat ha permès la integració de diverses eines i tipus de programari necessaris per a la construcció del Portal”. Vicenç Thomàs ha subratllat també, que aquest projecte, fruit de la col·laboració entre ambdues conselleries s’ha executat al 100% amb empreses de tecnologia locals, a les quals ha volgut manifestar el seu agraïment per ajudar-los a fer realitat el Portal del Pacient.

Portal del Pacient

  • Lloc web: s’hi pot accedir a través del web de l’HCIN www.hcin.es. En aquest lloc els usuaris de l’HCIN que s’han identificat com a tals podran consultar en temps real la informació relacionada amb les seves cites, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques. En una segona fase l’usuari podrà gestionar les seves cites, en el sentit de reprogramar-les i/o cancel·lar-les, a més de consultar una sèrie de recomanacions mèdiques per a acudir als actes programats.
  • Accés telefònic: es tracta d’una plataforma informàtica (sense operadores) a la qual s’hi accedeix via telefònica, marcant el número 971888588. Amb el mateix nivell de seguretat que al lloc web, ja que l’usuari s’identificarà amb el nombre de la targeta sanitària i un PIN, els pacients de l’HCIN podran rebre la informació abans esmentada telefonat a aquest número de telèfon, des de qualsevol lloc i a qualsevol hora del dia.
  • Pantalles d’informació a l’HCIN: el projecte del Portal del Pacient integra, a més altres eines per a millorar l’accés del pacient a la informació de l’hospital. En aquest cas es tracta de monitors informatius que estan instal·lats a les sales d’espera de consultes externes, d’urgències i al vestíbul principal del centre. En aquestes pantalles es passarà informació relativa a l’hospital, ubicació de consultes, ... I a les sales d’espera de consultes i urgències, en breu s’activarà un lloc web que informarà als usuaris sobre l’estat de les consultes i el temps d’espera a cada una d’elles.
  • Punt d’informació telemàtic: quiosc web. L’HCIN disposa, a més, d’un terminal web o punt d’informació telemàtica on els usuaris poden accedir directament al Portal del Pacient, i així consultar les seves cites sense haver de passar pel Servei d’Admissió del centre.

La consellera d’Innovació, Justícia i Interior ha recordat que ambdues conselleries, a través del l’Ib-Salut i la Fundació Ibit crearen el 2009 el Centre de Competències de la Integració (CCI) amb l’objectiu de treballar conjuntament, gràcies a les tecnologies de la informació icomunicació, en l’ús més eficient dels recursos sanitaris, . “El Portal del Pacient que avui posem en funcionament és un dels projectes que desenvolupa el CCI i que se suma a altres projectes ja en execució. Aquest projecte, que s’inicia avui amb la seva execució a l’Hospital Comarcal d’Inca el posem a disposició del Servei de Salut per tal que estudiï la possibilitat d’implementar-ho en un futur a la resta d’hospitals de la sanitat pública balear”.

Amb el Portal del Pacient s’inicia una nova etapa en la qual el Servei de Salut i tots els seus centres estaran més a prop dels usuaris de la sanitat, es tracta d’una iniciativa per millorar la implantació de la eAdministració (administració electrònica) -LAECAP, Ley de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a la Administración Pública- a l’entorn sanitari.

L’Associació Espanyola d’Usuaris de Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (AUTELSI) ha atorgat el premi a la implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària a l’Hospital Comarcal d’Inca

L’Hospital Comarcal d’Inca (HCIN) ha rebut, en el marc de la celebració de la VI Convenció Autelsi, el premi a la categoria de millor iniciativa d’innovació tecnològica per a la millora de la productivitat.

Federico Álvarez, gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, ha acudit aquesta nit a la cerimònia que ha tingut lloc a Madrid, acompanyat de Xavier Oliva, Cap del servei d’Informàtica de l’HCIN; i de Zaira Rodríguez, Supervisora de la Unitat d’hospitalització Mèdica 1.

El projecte de l’HCIN guardonat “implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària” és un projecte que s’ha desenvolupat a l’entorn d’infermeria de l’àrea d’hospitalització de l’HCIN, amb l’objecte de millorar la seguretat dels pacients, augmentar l’eficiència dels processos i millorar la qualitat de l’atenció.

La implantació de solucions mòbils a l’entorn d’infermeria d’hospitalització, permet poder traslladar a ”peu de llit” la informació del pacient, i des d’allà mateix es poden introduir i enregistrar les noves dades a mesura que aquestes s’obtenen.

Gràcies a aquests sistemes portàtils, quan el personal d’infermeria acudeix a l’habitació del pacient hospitalitzat -i gràcies també a l’ús de les polseres amb codi de barres identificatives dels pacients- des del dispositiu portàtil mateix, i amb un lector de codi de barres, identifica el pacient, i a mesura que va realitzant diferents procediments per a la seva cura (presa de constants, electrocardiogrames, ...) les dades resultants van quedant enregistrades a la Història Clínica d’aquest. D’aquesta manera s’estalvia molt temps al personal sanitari (es calcula que es redueix el temps utilitzat en els processos en un 40%); es millora la seguretat del pacient, ja que s’eviten possibles errades humanes en la transcripció de dades, i millora la qualitat en l’assistència, degut a la immediatesa en la introducció de les dades en la història dels usuaris de l’HCIN.

El gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca ha manifestat la seva satisfacció per aquest reconeixement, “ja que posa de manifest la feina diària que es fa des del centre per a la millora continua dels processos i per a la qualitat de l’assistència, a la vegada que, un cop més queda palès que l’Hospital Comarcal d’Inca és capdavanter a nivell de la sanitat pública de l’Estat Espanyol en l’ús de les tecnologies aplicades a la salut”. Els premis atorgats per l’Associació Espanyola d’Usuaris de Telecomunicacions i la Societat de la Informació (AUTELSI) en l’edició 2009 són:

 

  • En la categoria PROJECTE O INICIATIVA PER AL DESENVOLUPAMENT DE LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ, el Govern Basc, pel seu projecte “Xarxa pública basca de centres Kzgunea”.
  • En la categoria INICIATIVA PER LA SEVA INNOVACIÓ TECNOLÒGICA PER A LA MILLORA DE LA PRODUCTIVITAT, l’Hospital Comarcal d’Inca pel seu projecte “implantació de solucions mòbils en l’assistència sanitària a l’Hospital Comarcal d’Inca2
  • En la categoria INICIATIVA TECNOLÒGICA EN EL SECTOR PÚBLIC, el Departament de Presidència, Justícia i interior del Govern de Navarra, pel seu projecte “sistemes de gestió processal a Navarra”.
  • En la categoria PROJECTE O INICIATIVA PEL SEU COMPROMÍS SOCIAL I MEDIAMBIENTAL, la Comunitat de Madrid, pel seu projecte “Internet en família”
  • En la categoria A LA LABOR DE DIVULGACIÓ I DIFUSIÓ DE LES TIC, la Fundació Telefònica, pel seu projecte “Revista TELOS”; i Telemadrid pel seu projecte “l’aposta tecnològica de Telemadrid per a l’emissió en directe”.
  • Guardons en les categories personals a:
    • Premi a la TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL A LES TIC al Sr. Jesús Pérez Iridoy, Director de Sistemes d’Informació de El Corte Inglés.
    • Premi a la PERSONALIAT MÉS DESTACADA PER LA SEVA VISIÓ I RECOLZAMENT A AUTELSI I LES TIC, la Sra. Elena Salgado Méndez, vicepresidenta segona del Govern d’Espanya.

     

 

Divendres, 12 de febrer a les 20.00 hores a l'Hospital Comarcal d'Inca

Ara fa un any que es va posar en marxa el Programa Vivaldi de teràpia musical a l’Hospital de Dia Oncològic de l’Hospital Comarcal d’Inca. Es tracta d’una iniciativa fruit de la col·laboració del centre amb l’Associació Espanyola contra el Càncer.

Podem dir amb satisfacció que, a dia d’avui, aquest projecte ha superat les nostres expectatives i això ha estat possible gràcies a la implicació, la paciència i l’actitud dels nostres pacients de qui hem pogut aprendre cada dia un poquet més i als quals volem agrair la seva ajuda tan important per al desenvolupament, l’anàlisi i la millora contínua d’aquest programa.

Per tot això, i tractant-se del primer aniversari del Programa Vivaldi, hem pensat que la millor manera de celebrar-ho és amb música. I, en aquest sentit, hem organitzat un concert en homenatge als pacients que compta tant amb la col·laboració inestimable dels grups Cap Pela, May’s Band i Re en Quarta que, de manera solidària, ens oferiran aquest concert, com també dels equips de professionals que treballen perquè aquest programa sigui possible.

El concert es celebrarà el divendres, 12 de febrer, a les 20.00 hores, a la sala d’actes de l’Hospital Comarcal d’Inca.

Vos esperam!

Temps d'espera a Urgències

Imagen reloj

 

Generals: 01:21

Pediàtriques: 00:24

Actualitzat: 27/04/18 15:05

RECORDI: Pot acudir al PAC del seu centre de salut més proper.

Banner ISO9001