Preguntes freqüents sobre recepta electrònica - IB-SALUT | Servei de Salut de les Illes Balears

Preguntes freqüents sobre recepta electrònica

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

Preguntes freqüents sobre recepta electrònica

  • He de dur sempre la targeta sanitària quan vagi a la farmàcia?

    L’heu de dur sempre que hi aneu a cercar medicació.
    Si perdeu la targeta sanitària o es deteriora, heu d’acudir al vostre centre de salut, on us en faran una de nova.

  • El metge m’ha prescrit diversos medicaments. Quan els he de passar a cercar?

    La primera vegada que us prescrigui un medicament l’heu de passar a cercar en un termini de deu dies. A partir de la dispensació següent, podeu retirar els medicaments quan els necessiteu.

    El farmacèutic us pot orientar sobre la data de la propera recollida.

  • He d'anar a cercar els medicaments sempre a la mateixa farmàcia?

    No. Ho podeu fer a qualsevol farmàcia.

  • Què passa si me n’he d’anar de viatge i necessit la medicació?

    En cas de viatjar a una altra comunitat autònoma, hi podeu obtenir els medicaments prescrits a les Illes Balears, sempre presentant la targeta sanitària.

    En cas de viatjar a l’estranger heu de consultar els convenis internacionals.

  • Prenc un medicament que requereix visat. Quan puc anar a cercar-lo a la farmàcia?

    Una vegada que el metge hagi prescrit el medicament en recepta electrònica, el tractament serà revisat pel Servei de Farmàcia, que, en cas que compleixi les condicions de finançament, el visarà electrònicament; i en un termini aproximat de 24-48 hores podreu anar a cercar-lo a la farmàcia.

    En cas que el metge us faci una prescripció en recepta de paper haureu d'anar a les unitats de gestió del visat de cada illa perquè autoritzin manualment el visat de la recepta.

  • Puc anar a cercar medicaments per a un familiar?

    Sí, sempre que presenteu la targeta sanitària d’aquest familiar.

  • Si som pensionista i he retirat la medicació amb una recepta en paper o a una altra comunitat autònoma, com he de sol·licitar el reemborsament en cas de superar el meu límit d'aportació?

    Podeu sol·licitar el reemborsament personalment al Servei de Salut. Per això, haureu de presentar aquest formulari amb la declaració responsable de dades bancàries de la persona sol·licitant, adjuntant còpia de la recepta i original de la factura de l’oficina de farmàcia, individualitzada per pacient i amb el detall dels productes dispensats.

  • Quina declaració de renda s’utilitza per calcular l’aportació dels medicaments?

    Per calcular el límit d’ingressos es prendrà com a referència el nivell de renda del darrer exercici fiscal tancat. Per exemple, l'IRPF presentat l’any 2018 (corresponent a l’exercici fiscal del 2017) s’aplicarà per calcular la aportació a partir de novembre de 2018 fins a novembre de 2019.

    Per aquest motiu, els nivells d’aportació poden canviar cada any.

  • Com puc saber el percentatge d’aportació que em pertoca?

    En el Portal del Pacient del Servei de Salut s’ha habilitat un formulari de consulta perquè cada usuari pugui esbrinar quin percentatge d’aportació li correspon, simplement introduint-hi el número de la targeta sanitària i la data de naixement.

  • Què he de fer si consider que el percentatge d’aportació assignat és incorrecte?

    Heu d'anar al vostre centre de salut amb el document d’identitat i la targeta sanitària perquè comprovin les dades que consten en el registre d’usuaris i les corregeixin, si cal, emplenant un formulari a l’efecte.