Cada mes d’octubre, el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat obre un període per presentar sol•licituds d’acreditació de nous dispositius o centres docents i de modificació dels que ja estan acreditats. Per això es recomana tenir l’octubre els formularis emplenats amb tota la informació. Els requisits per a l’acreditació canvien segons el tipus de centre que es vulgui acreditar: 

 

Per tenir un centre de salut docent s’ha d’emplenar el formulari d’acreditació de centres d’atenció primària. Els requisits mínims que s’han de complir són aquests (en els darrers dos anys):

  • Que faci almenys dos anys que el centre de salut està en funcionament (si no, es podria justificar).
  • Que es designi un responsable de cada una de les especialitats (medicina i infermeria).
  • Que el centre de salut tengui com a mínim quatre especialistes en medicina familiar i comunitària, un especialista en infermeria familiar i comunitària (pendent de la via extraordinària) i quatre infermers de cures generals.
  • Per a l’acreditació per a MIR, que la mitjana diària de consultes de medicina de família estigui entre 20 i 40, que el percentatge d’atenció programada sigui igual o superior al 15 % i que el percentatge de visites domiciliàries sigui igual o superior a l’1 %.
  • Per a l’acreditació per a IIR, que la mitjana diària de consultes d’infermeria de família estigui entre 10 i 30, que el percentatge d’atenció programada sigui igual o superior al 40 % i que el percentatge de visites domiciliàries sigui igual o superior al 10 %.
  • Que es facin activitats grupals i activitats comunitàries.
  • Que s’imparteixin sessions específiques per especialitat, almenys tres sessions per mes (36 d’anuals), tant per a medicina com per a infermeria, i a més almenys una sessió conjunta al mes (12 anuals).
  • Que el percentatge de consultes resoltes sense derivació sobre el total de les fetes sigui superior al 70 %.
  • A més, cal emplenar els diferents apartats que fan referència a dades assistencials, cobertura poblacional, queixes i reclamacions, prescripció farmacèutica, etc. Algunes d’aquestes dades s’han de demanar a diferents seccions i departaments de la Gerència d’Atenció Primària, i per això s’han d’aconseguir amb prou antelació a fi de tenir-ho tot a temps.

 

Per tenir un centre de salut o una altra unitat com a dispositiu associat (hi pot haver residents però no són propis), s’ha d’emplenar el formulari d’acreditació de dispositius. Els requisits mínims que s’han de complir són aquests (en els darreres dos anys):

  • Que es designi un responsable de cada una de les especialitats (medicina i infermeria).
  • Que s’emplenin els diferents apartats que fan referència a dades assistencials, recursos humans, recursos físics, etc.

 

Per tenir un hospital com a dispositiu de la UDMAFiC s’ha d’emplenar el formulari d’acreditació de dispositius hospitalaris. Els requisits mínims que s’han de complir són aquests (en els darrers dos anys)

  • Que es designi un responsable.
  • Que tengui un mínim de 90-150 llits.
  • Que tengui un mínim de 10-20 ingressos diaris.
  • A més, s’han d’emplenar els diferents apartats que fan referència a cobertura poblacional, dades assistencials, recursos humans, recursos físics, grups relacionats pel diagnòstic (GDR), plans de cures d’infermeria, queixes i reclamacions, etc.

 

Tots els formularis s’han d’enviar a l’adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. perquè siguin revisats per la UDMAFiC abans que els signin els gerents responsables de cada un dels centres i dispositius

 

Més informació: Ordre PRE/861/2013, de 9 de maig, per la qual s'estableixen els requisits d'acreditació de les unitats docents multiprofessionals per a la formació d'especialistes en infermeria familiar i comunitària i en medicina familiar i comunitària.

Agenda AP Mallorca

Octubre 2019
L M X J V S D
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31