Logo ASEF

Curs administratius URG

Durant dos dies, tretze administratius dels serveis d’admissió d’urgències s’han format en un curs de comunicació i atenció l’usuari, durant el qual aquests professionals que estan de cara al públic s’han format de manera teòrica i pràctica sobre com resoldre conflictes, mediació, bioètica, confidencialitat i dret a la intimitat. En la segona jornada han manejat conceptes com ara l’escolta activa, l’empatia, l’assertivitat i la comunicació telefònica.

Organitzat per la Unitat Docent i de Formació de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, el curs l’ha impartit Olga Ruesga, diplomada en treball social, llicenciada en geografia i història, amb un màster en bioètica i dret i un altre en direcció i gestió d’empreses sanitàries i directora de Comunicació i Atenció a l’Usuari de Badalona Serveis Assistencials, una organització municipal d’aquesta localitat catalana.

Segons la formadora, “l’important és l’aplicació a la vida diària d’aquestes tècniques i conceptes, i per això oferim eines pràctiques per sortir-se’n en situacions de conflicte en un servei d’urgències, sobre com donar la informació i com desenvolupar conceptes com ara l’empatia, l’assertivitat o l’escolta activa.”